زندگی یا بندگی ؟؟؟

در دوران کنونی در کشور پهناور و ثروتمند ایران اسلامی دو گروه عمده در کشور وجود دارند که هر دو این شعار را سر می‌دهند که "راه حل برون رفت کشور از وضعیت فعلی توسل و روی آوری به ۵+۱ است" ولی تفاوتی با هم دارند؛ تفاوتشان در مصداق است، هر دو یک جمله را بیان می‌کنند ولی مرادشان متفاوت است.
گروه اول که احتمالا شما هم در نخستین برخورد همان برداشت آنها را از این شعار داشتید مصداق ۵+۱ را ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد( آمریکا، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه) به همراه کشور آلمان می دانند و آنها را به عنوان میانجی گران مسئله ی هسته ای ایران و به تبع آن حلال مشکلات اقتصادی تلقی می‌کنند؛ اما چگونه کشوری که به دلیل مشکلات مالی چندین روز دولتش تعطیل می‌شود، چند بانک بزرگ و مطرحش در این چند سال ورشکسته می‌شود و نسبت بدهی به درآمدش در هر سال افزایش می‌یابد می‌خواهد مشکلات ما را حل کند؟.
بگذریم، گروه دوم اما مصداقش برای ۵+۱ چیست؟ ۵ تن آل عبا که نجات بخش پدر بزرگوارمان بودند و در قرآن بدان اشاره شده است " فَتَلَقّٰى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِمٰاتٍ فَتٰابَ عَلَيْهِ إِنَّهُ هُوَ اَلتَّوّٰابُ اَلرَّحِيمُ ﴿۳۷ بقره﴾". آری ما ایرانیان مسلمان هم، همچون آدم ابوالبشر با توسل به این بزرگواران می‌توانیم هر سدی را از سر راهمان برداشته و در مسیر تعالی به سوی حضرت حق گام برداریم؛ آن سد هر چه می‌خواهد باشد: رژیم منحوس پهلوی، نیروی ارتش بعث تجهیز شده بوسیله ی کل دنیا از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان، تحریم‌های به قول خودشان اثرکننده، موانع علمی سر راه دانشمندان ایرانی و... .
البته بایست توجه داشت که آن ۵ بدون این "یک" بی معناست از این رو که باریتعالی در مصحف شریف قرآن آورده که: " إِنَّ اَللّٰهَ لاٰ يُغَيِّرُ مٰا بِقَوْمٍ حَتّٰى يُغَيِّرُوا مٰا بِأَنْفُسِهِمْ ﴿۱۱ رعد﴾"
و آن، نیروی درون زا، اقتدار و توانایهای درونی، اعتماد به جوانان این مرز و بوم، پشتکار و ایمان قلبی است. آن "یک" کنکاش در منابع عظیم دینی ما مسلمین است تا رله حل گره ها و مشکلات اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی و یک کلام مشکلات سبک زندگی‌مان را استخراج کنیم. خلاصه "یک" هر چه هست به درون تک تک افراد این کشور بر می‌گردد نه مستکبرین عالم.
البته این سخنان بدین معنا نیست که تعامل با دنیا باید تعطیل شود. اما چند نکته در باب تعامل باید رعایت شود:
۱. دنیا را نیایدبرابر با چند کشور جبار از جمله آمریکا یکسان گرفت.
۲. در تعامل بایستی خطوط قرمز هر دو کشور رعایت شود.
۳. از جمله خطوط قرمز هر کشوری حفظ عزت آن کشور است.
۴.اگر خطوط قرمز دو کشور متناقض باشد تعامل مفهوم خود را از دست می‌دهد زیرا در آن صورت یکی باید از آرمانهایش دست بکشد.
در آخر آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده ی هسته ای کشور سربلندمان، رفع مشکلات و اصلاح امور تمام مسلمین جهان را از پروردگار مسئلت داریم.

[ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, ] [ 7:4 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

چند ماه پیش که از مسئولیتم-به دلایلی- در بسیج دانشجویی استعفا دادم،قصد کردم گوشه ای بنشینم و  به دور از هیاهو مابقی ترم را بگذرانم.از قضا بسیج دانشکده مان کتابخانه ای دارد که تقریبا متروک شده بود.گفتم کتابخانه را بدست بگیرم و در گوشه ای دنج ترم را بگذرانم و احیانا کتاب بخوانم.

کتابخانه را که دست گرفتم، فکر هایی برای اداره ی آن به ذهنم رسید.و آنها را پیاده کردم.کاری که من آن را "نمونه ی موفق یک کار فرهنگی"می نامم.بعد از مرتب سازی فضای کتابخانه و نقاشی-البته هنری-آن لیستی از بهترین های ادبی ایران و جهان تهییه کردم.کتابهایی که همه نام اکثر آنها را حداقل یکبار شنیده اند.از جمله:

شیاطین داستایوفسکی/ پیرمرد و دریا همینگوری / بیگانه آلبر کامو /مسخ و محاکمه کافکا/ خشم و هیاهو فاکنر /صد سال تنهایی  مارکز/مرشد و مارگاریتا/خداحافظ گاری کوپر رومن گاری/.مکبث شکسپیر/کلاغ ادگارد آلن پو/دوبلینی ها جیمز جویس /ناتور دشت و نه داستان و فرنی و زویی سلینجر/سیذارتا هرمان هسه /زن زیادی و بانو و سگ ملوسش چخوف/گتسی بزگ جرالد/بی بی پیک الکساندر پوشکین/تنهایی پرهیاهو هرابال/ عقاید یک دلقک هاینریش بل /ژاک قضا و قدری و اربابش دیدرو/در رویای بابل براتیگان/لبه تیغ سامرست موام/بارون درخت نشین و شوالیه ناموجود ایتالو کالوینو/1984 و مزرعه حیوانات جرج اورول/ پدروپارامو خوان رولفو /شازده کوچولو اگزو پری/مدیر مدرسه جلا آل احمد/الف بورخس/ مرد دهم /شازده کوچولو/یک عاشقانه آرام و فردا شکل امروز نیست نادر ابراهیمی/چراغ ها را من خاموش می کنم زویا پیرزاد/همنوایی شبانه ی ارکستر چوبها رضا قاسمی/آداب بی قراری یعقوب یاد علی /کافه پیانو فرهاد جعفری/ سیاه مشق هوشنگ ابتهاج/در کوچه پاغ های نیشابور شفیعی کدکنی/ابر و کوچه فریدون مشیری/گزینه اشعار نیما یوشیج/عمران صلاحی/ ناصر فیض /قیصر امین پور و ... و البته کتب امیرخانی و اشعار فاضل نظری

 اسم تمام پنجاه کتاب را تایپ کردم و با کمی کارهای گرافیکی سامنشان دادم.در ادامه همزمان با بازگشایی کتابخانه اسم هر کدام از کتاب ها را با نام نویسنده به دیوار دانشکده چسباندم.نزدیک پنجاه پوستر تبلیغاتی در فضای دانشکده.آنقدر تبلیغات در برگیرنده بود که گویی تک تک دانشجویان دانشکده از بازگشایی کتابخانه با خبر شدند.

استقبال فوق العاده بود.از اقشار مختلف آمدند.کسانی که احتمالا تصمیم داشته اند هیچ وقت پاشان را در دفتر بسیج نگذارند هم آمدند.دوستان انجمنی هم. افرادی با ظواهر مختلف هم ایضا،چیزی که تلوزیون به آن می گوید حضور اقشار مختلف جامعه!همچنین اینجا فهمیدم مخاطب عام و توده یعنی چه فهمیدم مخاطب واقعی چه مفهومی دارد.افرادی پا به کتاب خانه گذاشتند که ...

و هر کس می آمد می گفت کتاب های فوق العاده ای انتخاب کردید و کلی تمجید.

در طول این یک سال و نیم کار تشکیلاتی این تاثیر گذارترین حرکتی بود که هم انجام داده م و هم دیده ام.که البته من این تاثیر گذاری را  نتیجه ی سادگی ای می دانم که بعد از یک سال کار تشکیلاتی طاقت فرسا بدست آمده...

 

http://www.parsine.com/fa/news/19102/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C

[ جمعه 19 مهر 1392برچسب:کارتشکیلاتی, ] [ 9:17 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور اسلامی ایران

سلام علیکم

مجمع عمومی سازمان ملل متحد فرصتی است که هریک از کشورها و دولت ها می توانند با استفاده از آن، صدای خود را به گوش جهانیان رسانده و منطق خود را تبیین نمایند. سخنان مستدل شما و دفاع منطقی تان از مواضع اصولی انقلاب اسلامی که در قالب چارچوب های قواعد بین المللی بیان شد مایه شور و شعف مردم ایران اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان شد.

یکی از برترین نقاط قوت انقلاب اسلامی ایران در طول سی و پنج سال گذشته، تاکید بر استقلال از ابرقدرت های جهانخوار و عملی کردن شعار “نه شرقی نه غربی” بوده است. اما اتفاقی که در آخرین ساعات سفر شما به نیویورک رقم خورد باعث تلخکامی دوستداران انقلاب اسلامی و خدشه دار شدن این وجهه شده است.

در حالی که آمریکا طی سال های اخیر فشارهای همه جانبه خود را بیش از پیش تشدید کرده و با اِعمال تحریم های جدید سعی در “فروختن ژست ابر قدرتی خود” و “مخدوش کردن وجهه ی ضد آمریکایی” انقلاب اسلامی ایران نموده است، گفتگوی تلفنی شما با رئیس جمهور آمریکا چه پیامی جز “کوتاه آمدن در برابر فشارها” و عدول از اصل اصیلِ استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران دارد؟

جناب آقایدکتر روحانی!

سوالات بسیاری مطرح است که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره میشود:

۱ دستاورد مکالمه چند دقیقه ای شما آیا چیزی غیر از”شکستن تابوی مذاکره و تعامل با امریکا” و “خدشه دارشدن وجهه ضد استکباری انقلاب اسلامی” بوده است که شادی رسانه های معاند انقلاب را درپی داشته است؟

۲ اگر این تماس تلفنی در جهت منافع ملی کشور بوده است و دستاورد مهمی به حساب می آید و باعث پیشرفت هردو کشور میشود،چرا هیچ یک از طرفین مرتبط مکالمه ، شروع کنندگی این ارتباط را برعهده نمی گیرند و از گردن نهادن به عملکرد خود طفره میروند؟

۳ با احتساب راستگویی دولت یازدهم و به ویژه شخص رییس جمهور که بارها بر راستگویی دولت تاکید کرده اند،آیا این عملکرد دولت امریکا مبنی بر متهم کردن هیات ایرانی به برقراری ارتباط ،دلیلی بر درستی ادامه روند بی اعتمادی نسبت به امریکا نمی باشد؟

۴ تاثیر این ارتباط و یا به اصطلاح مکالمه کوتاه را در سطح کشورهای منطقه و جهان که دست خوش بیداری اسلامی هستند و جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر ۳۵سال زورگویی و جنایات امریکا می دانند چگونه ارزیابی می نمایید؟

۵  کدام یک از شروط ملت ایران برای مذاکره با امریکا محقق شده است؟ آیا امریکا از دخالت های آشکار خود در امور داخلی کشور ما دست برداشته است؟ آیا امریکایی ها از حمایت اپوزیسیون ملت ایران دست کشیده اند؟ آیا امریکایی ها به دلیل کودتای بیست و هشت مرداد و حمایت های مالی و نظامی از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی و حمله به هواپیمای ایرباس و نقش فعال  در فتنه سال۸۸از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کرده است و اظهار پشیمانی کرده اند؟

 

۶ چطور ممکن است رییس جمهور ملتی انقلابی همچون ملت ایران که حماسه های عظیم بسیاری را در طول سی و پنج سال از تاریخ این انقلاب آفریده است از جمله حماسه عظیم ۲۴خرداد امسال که در آن حضرتعالی افتخار خادمی این ملت بزرگ را به دست آوردید  و بارها بر دشمنی خود با دولت غاصب و جنایتکار امریکا که پس از گذشت سال های سال ، همچنان خون جوانان این مرزو بوم و میلیون ها مستضعف عالم در سراسر جهان که به گفته ی امام ، مظلومین همیشه تاریخ هستندو غیر از خدا کسی را ندارند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشم هایشان به عملکرد این انقلاب معطوف شده است از چنگال این گرگ درنده و سگ نگهبانش اسرائیل خون خوار از حسن پذیرایی این جنایتکار نهایت تشکر را کرده باشد؟

جناب آقای دکتر روحانی!

تضاد انقلاب اسلامی ایران با آمریکا نه بر سر پرونده هسته ای و نه بر سر تسخیر یک سفارتخانه ، بلکه تضادی ماهوی است و مردم ایران از سال ۵۷ تصمیم گرفته اند که کدخدایی جز “الله” را برنتابند و زیر یوغ امریکا نباشند!

بسیج دانشجویی به عنوان یکی از آخرین یادگار امام خمینی (ره) برای  روشن شدن اذهان عمومی ۲۲جلد صحیفه امام خمینی را برای شما به عنوان هدیه به پیوست تقدیم میکند که خدای ناکرده نزدیکان سابق امام که اکنون فاصله بسیار زیادی از راه حق و راه ایشان گرفته اند و به بیان خاطرات کاملا متفاوت و گاها خودساخته می پردازند و در قضایای مختلف ثابت کرده اند که دیگر مرد میدان مبارزه نیستند و ذلت و خواری در مقابل اشرافیت و فرصت طلبان و امریکای جنایتکار را به عزت و سرافرازی  ملت فروخته اند امامی دروغین و کاریکاتوری برای حضرتعالی و دوست داران شما جلوه ندهند.

من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

مهرماه ۱۳۹۲

 

[ دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:, ] [ 20:51 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

نمونه‌ای از نثر " عبدالله قطب شیرازی " از عارفان شیراز :

      تا لذت انس چشیدم، وحشت (تلخی) در جهان نیافتم. اگر به سوراخ سوزنی رفتم، آنرا به گشادگی آسمان یافتم. به هر تاریکی که نگریستم، آنرا روشن دیدم،«اَعوذُ بِنورِ وَجهکَ الَّذی اَشْرَقَتْ لَهُ الظُّلُمات» به یادم افتاد. محبوب و مکروه را همه محبوب یافتم، « عَسی اَنْ تَکرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» را یاد کردم.

      در اندیشه افتادم که با این گشادگی، مردمان چرا در تنگی‌اند. و با این روشنی، جهان در چشم خلائق چرا تاریک است؟

      دانستم آن تنگی در دل خودشان است. زین رو جهان بر ایشان تنگ می‌نماید. همچون کسی که سرش بگردد، عالَم پیش چشمش گردان نماید، و حال آنکه عالَم ساکن است، این سر اوست که می‌گردد. همچنین دانستم که این تاریکی در دل ایشان است که عالَم بر ایشان تاریک نماید، همچون آن شخصی که به ناگاه کور شد، با اهل خانه گفت: چه شد که چراغ شما بمُرد. ای خواجه این چراغ توست که بمرد، چراغ خانه روشن است...

      ای ولیّ من صفت انس بهشت شنیده‌ای؟ جایی می شناسم انیس‌تر از بهشت، و آن درون دل عارفان است. و صفت وحشت دوزخ شنیده‌ باشی، جایی شناسم از آن موحش‌تر، و آن دل جاهلان است .

 

[ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:عارف, قطب شیرازی, نوع نگاه به زندگی, ] [ 9:26 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

چشم آقا کم کم این فریضه را در خودم تقویت می کنم، ضعف نفس را هم کم کم برطرف می کنم

 

 

 

جوانان در محيط خودشان، امر به معروف و نهى از منكر كنند. چرا اين واجب - امر به معروف، امر به كارهاى خوب - در جامعه‌ى اسلامى هنوز اقامه نشده است؟

نگوييد به من چه؛

او هم نمى‌تواند بگويد به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نكنيد. بعضى خيال مى‌كنند تا منكرى ديده شد، بايد با مشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحى داريم كه از مشت كارگرتر است. آن چيست؟ سلاح زبان. زبان از مشت خيلى كارگرتر و نافذتر و مؤثرتر است؛ مشت كارى نمى‌كند.

بعضى جوانان به ما نامه مى‌نويسند كه اجازه بدهيد ما با اين تظاهرات منكراتى، مقابله و مبارزه كنيم. خيلى خوب، مقابله بكنيد؛

اما چه‌طور؟

بريزيد، طرف مقابل را تكه پاره كنيد؟! نه، اين نيست. حرف بزنيد، بگوييد؛ يك كلمه بيشتر هم نمى‌خواهد؛ لازم نيست يك سخنرانى بكنيد. كسى كه مى‌بينيد خلافى را مرتكب مى‌شود-

دروغ،

غيبت،

تهمت،

كينه ورزى نسبت به برادر مؤمن،

بى‌اعتنايى به محرّمات دين،

بى‌اعتنايى به مقدسات،

اهانت به پذيرفته‌هاى ايمانى مردم،

پوشش نامناسب،

حركت زشت

- يك كلمه‌ى آسان بيشتر نمى‌خواهد؛

بگوييد اين كار شما خلاف است، نكنيد؛

لازم هم نيست كه با خشم همراه باشد. شما بگوييد، ديگران هم بگويند، گناه در جامعه خواهد خشكيد.


چرا كسانى از گفتن ابا مى‌كنند؟

يك عده بر اثر ضعف نفس از گفتن ابا مى‌كنند،

يك عده هم خيال مى‌كنند كه گفتن فايده‌يى ندارد؛ بايد با دست جلو بروند! نه، زبان از دست خيلى مهمتر است. امر به معروف و نهى از منكر را اقامه كنيد؛ نگذاريد در جوامع جوان - چه در مدرسه‌ها، و چه در دانشگاهها - كار به فساد بكشد. اين مراكز براى دشمن هدف است. بدانيد كه نسل جوان اين جامعه و اين ايران اسلامى زنده است؛ دشمن هم اين را بداند. با بودن شما جوانان مؤمن، حجت بر ما تمام است.

[ پنج شنبه 30 تير 1392برچسب:حضرت آقا , امر به معروف , نهی از منکر , واجب فراموش شده, ] [ 14:14 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

با تأخبر فرا رسیدن ماه بندگی خدا مبارک

ماه زندانی شدن شیاطین مبارک

در این ماه شیطان زندانی است و گناهان ما در این ماه به دلیل شیطانی شدن نفس اماره ی ماست

همت کنیم با اجرای توصیه های بزرگان نفس خود را الهی کنیم ان شاالله

[ پنج شنبه 20 تير 1392برچسب:رمضان,بندگی, ] [ 7:20 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 سلام 

از جمله مباحث بندگی خداوند انجام عملی است که ستون دینه

من که تا حالا توی هوای به این سردی یا به عکسش توی هوای شدیدا گرم نماز نخووندم

بعضی وقتا نمازام رو هم سر وقت نخووندم

بهوونه که خیلی زیاده : جوونی و خواب ، کار و ...

ولی مهم تر از نماز خووندن توی سرما یا گرما داشتن حضور قلبه

البته چیزی از ارزش این بندگان خدا کم نمی کنما

ولی اون مهمتره

به امید روزی که نماز نخونیم بلکه نماز به جا آوریم

[ سه شنبه 17 تير 1392برچسب:نماز,بندگی, ] [ 13:5 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 آیا " اشبه الناس خلقا، خلقا و منطقا برسول الله" هستیم؟

 

[ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:جوان,حضرت آقا, ] [ 18:23 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 اخيراً شنيدم كه از شوراى امنيّت ملّى آمريكا كسى گفته كه ما اين انتخابات ايران را قبول نداريم. خب به درك كه قبول نداريد! اگر قرار بود ملّت ايران منتظر بماند كه شما چه چيزى را قبول داريد و چه چيزى را ميل داريد، آنطور عمل بكند، كه كلاهش پسِ معركه بود. ملّت ايران نگاه ميكند ببيند خودش چه چيزى را احتياج دارد و مصلحت او در چيست، آن را دنبال خواهد كرد.

 

 

 

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:انتخابات, ] [ 8:59 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 سلام

هر چند شخصا دوست نداشتم دکتر روحانی به دلیل حضور دیگر نامزدها که آن ها را بهتر می دانستم رای بیاورد ولی اقبال مردم این سرزمین و تقدیر الهی این گونه رقم خورد.

نکته ای که پس از اعلام نتایج برایم اهمیت یافت، این بود:

4 سال پیش : انگ به نظام برای تقلب 11 میلیونی

امسال : حاضر نشدن همان افراد برای کاهش حدود 400 هزار رای جناب دکتر روحانی تا انتخابات به مرحله دوم برود شاید فرجی شود و کاندیدای آنها رای بیاورد

جناب آقای یامین پور خیلی بهتر از من این مطلب را بیان کرده است:

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=160263

[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:تقلب,انتخابات, ] [ 8:10 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 سلام

امروز اول شعبانه و نیمه ی شعبان میلاد منجی(عج)

کم کم داریم به تابستان با تعطیلی هاش نزدیک میشیم برای من دعا کنید از تنبلی دست بردارم و حداقل هفته ای یک کتاب بخوونم

البته دعا کنید مصداق شعر زیر هم نباشم

 

تا لنگ ظهر، ما همه خوابیم جمعه ها

از تخت خویش، روی نتابیم جمعه ها

 

بگذارمان به گوشه ای و دستمان نزن!

مانند خاك خورده كتابیم جمعه ها

 

شش روز هفته آب روانیم ـ جو به جو ـ

اینك مجویمان كه سرابیم جمعه ها

 

افتاده ایم كنجی ـ تعطیل و بی خیال ـ

بیزار از سوال و جوابیم جمعه ها

 

شش روز هفته ـ مثل فلان! ـ كار كرده ایم

بنشین! نرو! كجا بشتابیم جمعه ها؟

 

شش روز هفته در پی اینها دویده ایم

بشمارمان كه اهل حسابیم جمعه ها

 

شش روز هفته یكسره گردیده ایم تا

جایی برای خواب بیابیم جمعه ها

 

وقت غروب... آه، چه دلتنگ می شویم!

از فكر شنبه ها به عذابیم جمعه ها

 

ای یار غار! باز بیار آن تغار را!

تا بعد خواب كشك بسابیم جمعه ها

 

گفتند: صبح جمعه می آید امام عصر

تا لنگ ظهر، ما همه خوابیم جمعه ها!

 

"محمدمجتبی احمدی"

 

[ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, ] [ 15:50 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]
[ جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 22:42 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]
هولوکاست و کاندیداها
ابوترابی طرح آن نسنجیده
حداد عادل عدم انکار اصل آن + طرح 2 پرسش دیگر
قالیباف کم اثر و پرهزینه
لنکرانی بر مبنای گفتمان امام(ره)
رضایی عدم صحبت از آن
شریعتمداری طرح آن نادرست

 

 http://www.farhangnews.ir/content/33807

[ شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 18:51 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

آقا فقط سفرهای رسمی دولتی را با پرواز اختصاصی می‌روند. سفرهای شخصی [که عمدتا هم سفر زیارتی به مشهد است ] را مثل همه مردم، با پروازهای عمومی می‌روند.

http://dolateslami.blog.ir/1392/01/26/agha-havapeyma

[ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, ] [ 19:54 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 

در قرآن و ادعیه بیان می شود هر کس امروز هم از کار گذشتگان راضی باشد با آنها شریک است.
یا حسین " یا لیتنا کنا معک" ؛ ای کاش ما هم در کربلا بودیم ای کاش ما هم جز 72 تن بودیم اگر این آرزو را داشته باشیم ما هم حسینی هستیم.
12 فروردین من هم به جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش تر نه یک کلمه کمتر رای دادم زیرا الآن با رضایت کامل این چنین آرزویی دارم.

[ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, ] [ 20:53 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 یامین پور درباره جایگاه رسانه در سبک زندگی، خاطرنشان کرد: امروز فرآیند یادگیری را از والدین گرفته و در اختیار رسانه گذاشته ایم بنابراین نباید از این که شخصیت نسل چهارم انقلاب شبیه کاراکترهای رسانه ای شده است، تعجب کنیم، رسانه حتی اگر صبح تا شب درس تفسیر پخش کند نمی تواند جایگاه تربیتی والدین را پر کند.

وی ادامه داد: منشأ اصلی طلاق و افزایش روزافزون آمار آن، تحول ادارک هویتی زنان و بر هم خوردن ارتباطات میان فردی خانواده تحت تأثیر رسانه است.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه یادآور شد: این که امروز خود رهبری آشکارا پرچمدار الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت شده اند و گفتمان سازی می کنند و ادبیاتی وجود دارد که اجازه طرح این مباحث را می دهد، نشانه رشد ما نسبت به ۱۵ سال گذشته است، رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ کلمه «توسعه» را از ادبیات سیاسی و اقتصادی ما حذف کردند چرا که این واژه اقتضائات غربی داشت و به جای آن کلمه پیشرفت را جایگزین کردند.

وی با تأکید بر این که اصلاح سبک زندگی و عدم تقلید از غرب به معنای بازگشت به گذشته و تحجرگرایی نیست، افزود: به عنوان نمونه، ما نمی گوییم از صنایع استفاده نکنیم، بلکه بحث اینجا است که صناعت یعنی ساخته دست بشر و این ساختن لزوما نباید عین ساخته های غرب باشد، می توان فکر کرد و طور دیگری ساخت.

[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 23:38 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 روز دانشجو سال ۱۳۷۸(یعنی اولین ترم دانشگاهی بعد از بحران ۱۸ تیر) در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شد. جلسه جنجالی خاتمی با دانشجویان در ۱۶ آذر سال گذشته اش و ماجرای ۱۸ تیر باعث شد همه ی نگاه ها به این جلسه ی دانشجویی باشد؛ اضافه کنید بازداشت عبد الله نوری را.

قرار بود از طرف بسیج دانشجویی صبح بسیار زود برویم علم و صنعت تا جلوی جایگاه جا بگیریم. از اول هم ابلاغ شده بود که شعار بدهیم: «خاتمی دلاور، پیرو خط رهبر!» شعار را بارها تکرار کردیم هرچند ار درون داشتیم منهدم می شدیم و از بیرون هم با فحش های رکیک جریان دانشجویی مقابل طرف بودیم.
اشتباه نشنیدید. بعد از ۱۸ تیر بسیج این شعار را تکرار می کرد تا به اصطلاح با دستهای خودش خاتمی را به سمت دشمن هل ندهد!
این خاطره وقتی یادم آمد که عده ای کم عقل(با هدایت عده ای فرصت طلب کینه ای) قبل از هر اتفاقی به احمدی نژاد گفتند «بنی صدر» و آنقدر لجاجت کردند و سرزنشش کردند که او هم به وادی اشتباهات دیگران بیافتد. امام صادق علیه السلام می فرماید:«عذر برادرت را بپذیر و اگر عذری نداشت، خود برای او عذری بتراش.» حضرت علی(ع) میفرماید : «سرزنش زیاد ی آتش لجاجت را شعله ور میکند»
حالا رفتار بزرگ منشانه و اخلاقی امام(ره) و رهبری را با همه ی دولتمردان از ابتدای انقلاب تا کنون مرور کنید. تا لحظه ی آخر چگونه برخورد کرده اند؟

پ ن ۱: از اون لحاظ که عده ای دوباره دوره افتاده اند و با مقارنه سازی های بعید و شیطانی دارند سند جمع می کنند که فلان حرف احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی خطاب به آقا بود!
پ ن ۲: مومن زرنگ است ولی شیطنت نمی کند. اینکه اخلاقی برخورد کنیم معنایش این نیست که نفهمیم کی داره چیکار می کنه… گفتم که گفت باشم.

یک تذکر مهم:
بعد از فتنه که خدمت حضرت آیت الله مصباح یزدی رسیده بودیم ایشان تذکری دادند که همه ی ما را به فکر فرو برد. ایشان فرمودند: «در نقد آدم ها خیلی مراقب باشید. اگر طوری درباره ی آنها حرف بزنید که در آینده ی دور هم وقتی می خواهند به راه برگردند و اصلاح کنند، یاد حرف های شما بیافتند و از ترس سرزنش شما نیایند، شما مسوولید!»

http://yaminpour.ir/fa/

 

[ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:یامین پور, ] [ 15:17 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 ما دوست نداریم برای امام زمانمان، مثل کوفیان باشیم، درسته؟

یکی از درس هائی که باید از حادثه ی کربلا بگیریم این است که

کوفی نبودن یعنی بدانیم تا امام حسین (ع) نرسیده است،

مسلم،

 ولی امر

است.

[ شنبه 4 آذر 1391برچسب:عاشورا , کربلا , مسلم, ] [ 22:49 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

پزشکی که در مسائل انرژی درمانی کار کرده بود، صحبتی راجع به اینکه در چه زمانی بیش ترین انرژی جذب می شود داشت ، می گفت صبح خیلی زود ( فکر کنم منظورش یه جورایی سحر خودمون بود) اگر بایستید و دستان خود را 10 دقیقه جلوی صورتتان بگیرید می توانید حداکثر انرژی را از کائنات دریافت کنید.

این موضوع چه ربطی به ایمان داره؟

هر کس حرف این پزشک را قبول کنه به نظر من به اون بیش تر از خدا ایمان داره آخه پیامبر(ص) از طرف حضرت حق سفارش اکید به نماز شب کرده مثل منی محلشم نمی ذاره، نماز شبی که قنوت نماز وترش که مستحب است دستان روبروی صورت گرفته شود برای گفتن اذکار " استغفرالله ربی و اتوب الیه " ، " هذا مقام العائذ بک من النار " ، " دعای 40 مومن " و " العفو" حدود 10 دقیقه طول می کشد.

وای بر امثال من !!!؟؟؟

تذکر:

1.      با این حرف نمی خواستم نماز شب را اثبات کنم و اصلاً برای اثبات فرائض الهی این چنین دلایلی رو قبول ندارم.

2.      مخالف دلایل علمی برای فرائض الهی نیستم.

[ شنبه 4 آذر 1391برچسب:ایمان, ] [ 22:41 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 این عکس حاوی جمله ای از حضرت آقاست که از سایت خامنه ای دات آی آر گرفتم و برام جالب بود

 

[ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:حضرت آقا , کربلا, ] [ 9:4 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 

[ چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:حجاب , حیا, ] [ 9:0 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

این مطلب از وبلاگ یکی از دوستان گرفته شده

سلام؛

 

بابت این مطلب زحمت زیادی کشیده شده.بی شک بهره مندی از آن و معرفی ان به سایت ها و وبلاگ های مختلف موجب ترویج فرهنگ مذهبی و اسلامی خواهد بود.

کلاس سوم دبستان بود که اومد توی مسجد، از چهره اش پیدا بود که اگه بهش برسی و تقویتش کنی یه مومن توپ ازش میشه درست کرد.

شب اول یه کارت نماز بهش دادیم و هرشب به شوق مُهر و امضا کردن اون میومد مسجد و نماز جماعت.

بعد از یه مدت جمعه ها هم با بچه ها بردیمش فوتبال.دیدیم نه بابا!فوتبالش هم خوبه این وروجک!!!!

خلاصه . . . گذشت تا رسید با سال اول دبیرستان.مسجد بود رفتم رسوندمش درب خونشون.

وقتی اومد بره سمت درب منزل یکدفعه برگشت و گفت : حاج آقا ، نماز شب چطوریه؟

همینطوری که داشتم براش توضیح میدادم باباش از راه رسید و رفت توی خونه.

بعد تقریباً یه یه هفته ای پیداش نشد!!!!؟؟!!

نهایتاً با یکی از مربی های مسجد رفتیم درب خونشون و یه احوالی بگیریم.نکنه خدای نکرده کسالتی چیزی...

از قصه پدره اومد دم درب.

وقتی احول گرفتیم،گفت نه! من دوست ندارم دیگه بچه ام بیاد مسجد!!

هرچی ما گفتیم. هرچی اون بنده خدا همراهمون بهش گفت.انگار نه انگار.

اون شب و تا صبح گریه کردم. اصلا حال خوشی نداشتم. روحم قبض شده بود.

یعنی تا اینقدر مردم باید بی اطلاع از دین باشند؟

شبهای احیا منو اون دوستم که باهم رفته بودیم درب خونشون گریه مون برای این بود که خدایا ببین! مگه این مراسم احیا و مناجات با تو چشه که پدر و مادرا اذیت میکنن نمیذارن بچه هاشون بیان؟؟؟!

خلاصه بعد از گذشت یک ماه دیدیم همون بچه سروکله اش پیدا شد. گفتیم خداروشکر.

دوباره خوب بود تا چند ماه بعدش عروسی یکی از اقوامشون بود و رفتند شهرستان.وقتی برگشتند پسر عمه اش هم باهاشون اومده بود. از عید تا آخر تابستون این پسر نیومد مسجد.

اعصاب یه عده ای از بچه ها هم خرد بود. بخاطر پدرش. از طرفی این کار 2تا اثر داشت. اثر مثبتش این بود خیلی از پدر ومادر بچه های مسجد فهمیدن که بچه هاشون و از مسجد فاصله ندن!چون مثل این میشه!

از طرفی هم برای بچه ها بد بود. چون میدیدند که رفیق شفیقشون الان اینطوری شده.

خلاصه این و بگم که نهایتاً اینجوری شد که دیگه منم رفتم قم و یه چند سالی نبودم.یک ماه قبل توی یکی از خیابونهای شهر دیدمش. با یک وضعیت فجیعی اومده بود.سیگار هم دستش. از یکی از بچه ها شنیدم بَنگ هم میشکه.

این اخر و عاقبت بچه ای هست که بابت نافهمی و لقمه حرام پدر و مادر نتونست بیاد مسجد. شنیدم باباش رفته به یکی از بچه ها گفته به فلانی بگید تمام زندگیمو میدم بیاد دوباره بچه مو بکشونه مسجد.

ببخشیدا این باباهه یه کم خر تشریف داره!!!

در عوض ما بچه های گلی رو داریم که توی همین مسجد بزرگ شدند و الان توی همین شهر مسئولیت های مهم و سنگینی رو بر عهده دارند.

آآآآی پدر و مــــــــــادرآآآ روز قیامت خدا عذابتون میکنه بابت اینکه نذاشتید بچه هاتون باین مسجد!!

میگید نه؟؟!!!! از ما گفتن بود.

مراجعه به

http://yar1366.blogfa.com/post/81

 

[ دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, ] [ 14:46 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

امام خامنه ای: " در یک کشوری در شرق آسیا- در میانمار- هزاران انسان مسلمان دارند کشته می شوند، بر اثر تعصب، بر اثر جهالت- اگر نگوئیم دست های سیاسی در خود همین مسئله وجود دارد..."

1) سفر هیلاری کلینتون به میانمار و دیدارش با تین سین، رئیس جمهور میانمار

2) سخنرانی عمومی تین سین:مسلمانان باید از میانمار اخراج شوند

3) کشتار مسلمانان و به آتش کشیدن دهکده ها و مساجد

4) آوار شدن ده ها هزار مسلمان

5) کاهش تحریم های میانمار توسط دول غرب

6) اوباما:کاهش تحریم های میانمار به دلیل حمایت آن ها از اصلاحات

7) حمایت برنده ی صلح نوبل از اقدامات

8) سکوت رسانه های مدعی حقوق بشر

9) عدم واکنش کشورهای( به ظاهر) مسلمان

10) مسلمانان میانمار حتی در سرزمین خود حق زندگی ندارند!!؟؟

سوزانیده و کشته می شوند

 

http://www.aparat.com/v/17a11cbafd608b4a4fc20b88148c6b3d288267

http://www.aparat.com/v/dc8a5ddc18ad8c4e6f9c1cba8b66a4db285482

http://www.aparat.com/v/3fa3c90480511d9f788bba5de912d162279695

[ شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:22 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

1) قرائت قرآن در نتیجه تعمیق ایمان و عشق(همه چیزدر گرو این دو است)

2) محبت ، اعتقادات را بارور می کند.

3) احساسات لازم است و کافی نیست، عقل و عاطفه هر دو همرا همدیگر.

4) توجه به پیشرفت در زمینه ی انس با قرآن در میان مردم

5) قرآن را نباید سرسری خواند،قرآن احتیاج دارد به تدبر

(همه حتی من بی سواد هم باید در قرآن تدبر کنم تا مسیر را بیابم و گم نکنم.)

6) مشکلات هر جامعه ای با قرآن حل خواهد شد.

(هر جامعه ای نه فقط جامعه ی مسلمین)

7) مشکلات ملت مسلمان : تسلط مادی نگرها بر آنان

(مسئولین نباید نگاه مادی به زندگی داشته باشند و مردم باید کسانی را انتخاب کنند که به وعده های الهی مطمئنند.)

8) نتایج تمدن غرب:استثماربشریت – استفاده از علم ملل مختلف برای نابودی تمدن آنها و غلبه بر فرهنگ و اقتصاد آنها

9) لزوم خواندن تاریخ 3 قرن اخیر

10) "همانی که خود غربی ها تدوین کردند"

(نگاهی نه خیلی خوشبینانه به نگارش تاریخ توسط غربی ها)

11) چرا مدعیان دروغین حقوق بشر در مسأله ی میانمار لب تر نمی کنند؟

احتمال وجود دست های سیاسی در مسأله ی میانمار

12) غربی ها هر جا پا گذاشتند جز فساد نابودی نسل کاری نکردند، البته برای فروش محصولات بازار آراسته کرده اند.

13) ادعای ما :ایجاد تمدنی متکی به خدا و هدایت الهی

14) لزوم قرآنی کردن اعمالمان

(مطمئناً بدون آگاهی از تعالیم قرآن نمی شود.)

15) هر جائی دستوری در قرآن هست ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

16) لزوم توجه به حفظ قرآن در یان جوانان

17) دعا:توفیق بندگی وتضرع و خشوع و قرب به خود را به ما عنایت بفرما

(هدف آفرینش همین دعاست.)

[ شنبه 14 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:15 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 1) مهم ترین خدمت بانوان به امت اسلامی : برگرداندن هویت اسلامی زنان

 

2) نگاه اسلام به زن درست در مقابل نگاه غرب است به زن

 

3) اساس فرهنگ غرب نسبت به زن : وسیله تمتع مرد

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 25 تير 1391برچسب:حضرت آقا , زنان , بیداری اسلامی, ] [ 14:26 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

سوره یونس

 

آیه 71

و اتل عليهم نبا نوح اذ قال لقومه

ياقوم ان كان كبر عليكم مقامى و تذكيرى بآيات اللّه فعلى اللّه توكلت

فاجمعوا امركم و شركاءكم ثم لا يكن امركم عليكم غمة ثم اقضوا الى و لا تنظرون

در ابتدای آیه به پیامبر(ص) و تمام مسلمین دستور به خواندن اخبار و سرگذشت حضرت نوح (ع) داده می شود و این دستور بنا به این دلیل است که حتماً در سرگذشت ایشان درس هایی است که باید بدان توجه کرد و از این سری درس ها که در همین آیه به آن اشاره شده است مبارزه  با دشمنان است.

1.ایشان به قومشان(دشمنان از آن ها) می فرمایند که اگر مقام و تذکرات من برای شما سنگین است هر کاری که می خواهید و می توانید بکنید که من فقط بر خدا توکل کرده ام.

درسی که می توان از این قسمت گرفت و در قسمت بعد تکمیل می شود، اولاً ارشاد کردن است ثانیاً عذم توجه به تشرها و تهدید های دشمن برای عذم انجام وظیفه است چون تکیه گاه ما خداست.

2. و در ادامه ایشان می فرماید تمام توانایی خود و شریک هایتان (معبودهایتان) را جمع کنید و تمام جوانب را بسنجید و سپس بکوشید بی درنگ مرا از حیات ساقط کنید.

بسیار درس جالب، کاربردی و مهمی است ، آن حضرت رجزخوانی کوبنده ای می کند و تمام قدرت ها و توانایی های مادی و پوشالی آن ها را به سخره می گیرد و چون تکیه گاهش خداست، این تجهیزات مادی دشمنان را هیچ می پندارد.

البته باید توجه داشت که این مفهوم با آیه ی : " و اعدوا مااستطعتم ..." منافات ندارد، یعنی باید مسلمین تجهبزات مهیا کنند تا دشمنان جرأت  حمله پیدا نکنند ولی مطمئناً این اصل اساسی نیست و اصل، توکل و اطمینان به خداست.

پیام کلی : در سیاست خارجی، نباید به دشمنان خدا به هیچ عنوان رو، داد و اصلاً ترس و وحشت نباید به دل راه داد که ما تکیه گاهمان ایزد عزیز(با عزت) است.

 

[ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:قرآن , سوره یونس, ] [ 15:35 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 

 

سوره توبه

 

 

 

1) استغفر لهم او لا تستغفر لهم ان تستغفر لهم سبعين مرة فلن يغفر الله لهم ذلك بانهم كفروا بالله و رسوله و الله لا يهدى القوم الفسقين (80)

 

 

از این آیه من اینو فهمیدم که حتی استغفار پیامبر(ص) برای منافقین و فاسقین اثری نداره ، ولی یه چیز جالب دیگه برا من اینه که پس حتما استغفار پیامبر(ص) برای بعضیا سودمنده و حتما دعای امثال پیامبر(ص) و رهروانش هم شامل همین حکمه مثلا دعای امام (ع) برای ما ،   اِ   ، پس توسل ما به ائمه هم از این جهت "لا مشکل"  .

 

 

 

 

2)و لا تصل على احد منهم مات ابدا و لا تقم على قبره انهم كفروا بالله و رسوله و ماتوا و هم فاسقون(84)

 

 

در این آیه پیامبر (ص) از نماز خواندن و ایستادن کنار قبور منافقین و فاسقین نهی شده ، پس حتماً قبلاً پیامبر(ص) این کار رو می کرده که حالا منع شده .

یه سؤال : پیامبر سر قبر کیا می رفته؟

من فکر می کنم سر قبر شهدا و گذشتگانش خلاصه هر کی منافق نبوده تازه با توجه به آیه ی بالا شاید(حتماً) طلب استغفار هم براشون می کرده.

 

 

 

 

3)فلا تعجبك امولهم و لا اولادهم انما يريد الله ليعذبهم بها فى الحيوه الدنيا و تزهق انفسهم و هم كفرون (55)

 

 

چقدر جالبه که خدا تو قرآنش به این مسئله که مبتلا به  ماست اشاره کرده . خدا میگه اگه غیر مؤمنی رو دیدی که خیلی فرزند داره یا خیلی پولداره سریع نگو حتماً کار امثال اونا درسته شاید دلایل دیگه ای داشته باشه مثلاً اینکه می خواد اونا رو تو دنیا عذاب کنه و جونشونو به هنگام مرگ به سختی بگیره شاید هم داره به سنت "استدراج" اشاره می کنه یعنی این قدر خوش به حالشون می کنه تا اصلاً دیگه به یاد خدا هم نیفتن .

[ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:قرآن , سوره توبه, ] [ 14:55 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 

پوتین (رئیس جمهور روسیه) : من مسیح را ندیدام،اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده ام،من مسیح را در رهبری ایران دیده ام.


دکوئیار(دبیر کل اسبق سازمان ملل) : من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و سی سال کار سیاسی کرده ام، چند سال است دبیر کل سازمان ملل هستم، تا کنون شخصیتی به سیاست مداری و هوشمندی او ندیده ام.


کوفی عنان(دبیر سابق سازمان ملل) : شخصیت معنوی آقای خامنه ای چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد، با دیدنش همه را فراموش کردم.


کاندولیزا رایس (وزیرسابق امور خارجه آمریکا ومشاور ارشد جرج بوش) : رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ ساعته خنثی کند.


سید حسن نصر الله (دبیرکل حزب الله لبنان) : ما با شخصیتی عظیم و استثنایی روبه‌رو هستیم که بسیاری در میان امت، چیزی درباره او نمی‌دانند و کمتر کسی با این شخصیت آگاه هستند ما می دانیم که این رهبر در میان امت و حتی در ایران چقدر مظلوم است حتی در بارزترین و روشن‌ترین بعد در شخصیت ایشان یعنی بعد رهبری و سیاسی ایشان مظلوم است. شما در برابر شخصیتی قرار داری که دشمنان، او را محاصره کرده اند و دوستان نیز حق او را آن‌گونه که باید ادا نمی‌کنند.


سید حسن نصرالله در مورد بوسیدن دست رهبری گفت:”من با بوسیدن دست حضرت آیت الله خامنه ای خواستم به همه بگویم شما که مرا مرد سال جهان عرب می دانید این را نیز بدانید که رهبر من حضرت آیت الله خامنه ای است و من افتخار می کنم که شاگرد ایشان هستم.


آقای خامنه ای از سفر آمده بودند و به خدمت امام خمینی رسیدند.همین که امام،آقای خامنه ای را دیدند گفتند:”وقتی شنیدم هواپیمای شما در فرودگاه نشست،خیالم راحت شد.سپس فرمودند:هرموقع که شما به سفر می روی من مضطرب هستم تا برگردی،خیلی سفر نرو
امام خمینی (ره) :”الحق ایشان (آقای خامنه ای ) شایستگی رهبری را دارند”.


عده ای به آیت الله بهجت گفتند:آقای خامنه ای جوان است برای رهبر شدن! آیت الله بهجت در جواب آن عده فرمود:همان یک بارکه گفتند حضرت علی علیه السلام جوان است و ایشان را از خلافت منع کردند،برای هفت پشتمان کافی است.


مرحوم محمد تقی بهلول نقل کرده است من در طول مدت عمرم،امرا و صاحب منصبان زیادی را دیده ام اما کسی را به لحاظ بی رغبتی به مقام و منصب دنیایی،همپای”آقا” ندیده ام. وقتی در زندگی روزمره او را از نزدیک می بینم حس می کنم که ذره ای میل به دنیا طلبی در او وجود ندارد.


علامه عظیم الشان حضرت آیت الله حسن زاده آملی،جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می کنند،حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می فرمایند:” اینکار را نکنید”.علامه حسن زاده می فرمایند:”اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی کردم”.


روزی بعد از ملاقات آیت الله خامنه ای با آیت الله بهاءالدینی،از ایشان می پرسند که آیا دیروز مقام معظم رهبری به اینجا آمده بودند؟ایشان در جواب می فرمایند:بله چند دقیقه خورشید در اینجا تابید و رفت،او چون خورشید دارای خیر وبرکات است.

http://www.ammarname.ir/link/12963

 

[ پنج شنبه 11 تير 1391برچسب:, ] [ 22:41 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

نخستین کتاب پژوهشی در موضوع نومک

اینم لینک دانلودشه

http://rezagolpour.com/sites/default/files/Kaboos%20Dar%20Bidari.pdf

من این رو تو وبلاگ انعکاس دیدم

http://goodbook.blogfa.com

[ پنج شنبه 9 تير 1391برچسب:, ] [ 15:42 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

جاذبه خاک به ماندن می خواند؛ و آن عهد باطنی، به رفتن ...

عقل به ماندن می خواند؛ و عشق به رفتن..

و این هر دو را خداوند آفریده است تا وجود انسان

در

آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا شود.

[ پنج شنبه 8 تير 1398برچسب:شهید آوینی, ] [ 11:7 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 نکات : 

1)  عبرتی از شهید بهشتی : انجام کار های بزرگ و ماندگار در زمان محدود

2) همه ی آرزوی حضرت آقا از قوه : ارتقاء قوه ی قضائیه

3) موکدات ایشان : شتاب در عملیاتی کردن برنامه ی جامع - اتقان احکام - مسئله ی زندان ها - آبروی اشخاص

4 ) همکاری بین قوا ؛ هرگونه واگرائى قواى سه گانه از يكديگر، به ضرر كشور است، به ضرر نظام است

5) هدف اصلی دشمنان : محروم کردن نظام از پشتوانه ی مردمی

6)امروز اروپا و آمريكا دچار مشكلات اساسى و غير قابل حلند


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:حضرت آقا , امام خامنه ای , قوه قضائیه, ] [ 9:5 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 سید علی

 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
فاطمه

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ] [ 19:2 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]

 نکات :

1) مهجوریت قرآن در زمان طاغوت و حرکت فردی به سمت قرآن در آن زمان

2) تلاوت ، قرائت زیبا و حفظ قرآن مقدمه ی تدبر

3) نتیجه تلاوت قرآن با لحن خوش ، خشوع در برابر معارف قرآن

4) احتیاج دنیای اسلام به درس استقامت و ایستادگی و حیات طیبه و عزت اسلامی

5) دشمنان اسلام : استکبار جهانی ، آمریکا و صهیونیزم

6) درس قرآن : سلاح ایمان موثرتر از تجهیزات نظامی و اطلاعاتی دشمن

7) وظیفه ی ما : گسترش انس با قرآن به همراه تدبر در میان ملل اسلامی

8) یادآوری سرعت پیشرفت کشور در زمینه های سیاسی ، علمی و سازندگی

9) رشد معنویت در جامعه به خصوص در جوانان

10) توصیه : افزایش انس با قرآن و تدبر در قرآن و از همه مهم تر الگو قرار دادن قرآن در زندگی

  

 

[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:حضرت آقا , امام خامنه ای , قرآن, ] [ 10:35 ] [ محمد باقر حسینی ] [ ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زندگی یا بندگی ؟؟؟ و آدرس alabd313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 27699
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1